www.libel.co.il - טל: 053-710-52-30
ברוכים הבאים לאתר לשון הרע. רוצים לדעת עוד? יש לכם שאלה? פנו אלינו ונשמח לעזור! 

לשון הרע

לשון הרע באתר זאפ, כיצד לקבל פיצויים בגין הוצאת דיבה?

צעיר כבן 19 שנים רכש טלפון סלולרי מחברת מחשוב גדולה, כאשר המכשיר התקלקל החברה הסירה אחריות, והצעיר בתגובה פרסם סטטוסים קשים על התנהלותה באתר האינטרנט זאפ. בית משפט השלום באשדוד נדרש להכריע האם מדובר בלשון הרע.

על פי עובדות התביעה, הנתבע שהוא לקוח פרטי
, רכש מהתובעת, רשת למכירה ותיקוני סלולר ומחשבים, מכשיר טלפון נייד בסניף הרשת באשקלון. לאחר כחצי שנה ממועד הרכישה פנה אל התובעת, בטענה כי קיימת תקלה ומכשיר הטלפון חדל לפעול באופן פתאומי.

התובעת טענה כי בדקה את המכשיר
ומצאה שהמסך שרוט ופגום, ויש מכות מסביב למכשיר ואף ממחוון מגע מים עלה כי חדרו מים לתוכו. בבדיקה נוספת שנערכה במעבדה המרכזית בניסיון לתקן את המכשיר, אומתו הממצאים ונקבע כי לא ניתן לתקן אותו במסגרת האחריות.

התובעת הציגה תמונות של מכשיר הטלפון המעידות לטענתה על הנזקים, וכן צרפה חוות דעת של מומחה שקבע כי המכשיר פגום, שרוט וסדוק, המסך שבור ובא במגע עם מים, לכן על פי תנאי ההסכם, האחריות בטלה.

הלקוח
החל במסע השמצות והוצאת דיבה באתר זאפ

התובעת טענה כי לאחר השבת המכשיר לידי הנתבע ועדכונו כי לא חלה עליו אחריות, הוא החל במסע השמצות והוצאת דיבה נגדה באתר האינטרנט זאפ ובדף הפייסבוק של העסק.
כתוצאה מהפרסומים נגרמו לה נזקים בכל הרשת המונה 33 סניפים, מכיוון שקהל לקוחותיה היה חשוף לפרסומים, מבלי שהנתבע הדגיש כי טענותיו מתייחסות רק לסניף באשקלון. לפיכך תבעה פיצויים לפי סעיף 7(ג) לחוק איסור לשון הרע.  

מנגד טען
הנתבע להגנתו כי אין בביטויים שהשתמש כדי להוות לשון הרע, אלא מדובר בביקורת לגיטימית על התנהלות התובעת, שאינה חורגת ממתחם הסבירות, אשר ממחישה את התרשמותו ממתן השירות וחוויית הקנייה, ואף חוסה תחת הגנת אמת דיברתי לפי סעיף 14 לחוק איסור לשון הרע.

הנתבע הוסיף וטען כי לא הוכח שנגרם לתובעת נזק, ואם אכן נגרם לה נזק, מקורו בהתנהגותה התורמת מאחר שהיה ביכולתה לפעול באופן מידי להסרת הפרסום, באמצעות פניה לאתר זאפ והסרת הפרסום מעמוד הפייסבוק שלה.

לטענת הנתבע,
מטרת התביעה היא להרתיע מפני כתיבת ביקורות המופנות כלפי התובעת וכדי להתעשר על חשבונו. כמו כן, כתיבת הביקורת נעשתה לנוכח התנערותה מאחריות ואי מתן מענה הולם לפנייתו, ואם היא הייתה נוהגת אחרת, הוא לא היה מפרסם דברים אלה.

לאחר שמיעת טענות הצדדים סבר בית המשפט כי יש להתחשב נסיבותיו של הנתבע, לרבות גילו ומצבו הכלכלי, וגם באינטרס הציבורי במתן אפשרות לביקורת צרכנית באינטרנט. עם זאת, גם ביקורת כזו צריכה להיעשות באופן הולם, תוך הקפדה מבלי שתחרוג מגדר הנדרש.


בסופו של דבר, בהמלצת בית המשפט, הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה יינתן פסק דין בדרך הפשרה
, בגבולות של סכומים שנקבעו על ידם. לפיכך חויב הנתבע לשלם לתובעת פיצויים בגין פרסום לשון הרע בסך של 7,000 שקלים.

ת"א 59730-07-13

דרג עד כמה מדריך משפטי זה סייע לך 4.47 מתוך 5.0 (מספר מדרגים 38)

לשאלות בנושא
מלא/י פרטיך כאן
( הפניה ללא התחייבות)

קראו עוד בנושא
תביעת לשון הרע: חוות דעת שלילית וביקורת לקוח צרכנים
בעלת חנות ללבני נשים פנתה אל בית משפט השלום בתל אביב – יפו, והגישה תביעה נזיקית בעילת פרסום לשון הרע בסך של 75,000 שקלים, נגד לקוחה אשר פרסמה ברשת הפייסבוק חוות דעת שלילית על העסק וביקורת צרכנים. על פי עובדות התביעה, במהלך חודש יולי 2015, רכשה הנתבעת שלושה מוצרי הלבשה...
לשון הרע בחוות דעת שלילית וביקורת לקוח צרכנים
לשון הרע בגוגל, מתי ניתן לתבוע פיצויים?
לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול לפגוע במשרתו של אדם, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו. הפרסום נבדק במבחן אובייקטיבי, ובית המשפט מברר מהי המשמעות שהקורא הסביר היה מייחס לפרסום. ההגנה הטובה ביותר העומדת לזכותו של המפרסם היא שיש אמת בפרסום והיה בו עניין ציבורי. כיום פרסום...
קראו עוד
לשון הרע בפייסבוק - שיימינג בפייסבוק ופיצויים, אימתי?
כפי שכולנו יודעים, האינטרנט היום הוא כלי התקשורת הגדול בעולם, ומיליארדים משתמשים בו מדי יום. כמות המידע הזורמת ברשת האינטרנט היא דינאמית ובלתי נדלית. האינטרנט הפך למדיה תקשורתית שוות ערך לטלוויזיה, לרדיו ולעיתונות. במרוצת השנים, האינטרנט יצר אפשרות קלה להעביר...
קראו עוד
לשון הרע בטוקבק: האם טוקבק תגובה לכתבה יכול להקים עילה לתביעת לשון הרע?
הזכות לשם הטוב ולכבוד האדם אינה נעלמת במרחב הווירטואלי וגם פרסום טוקבקים מהווה במקרים מסוימים עילה להגשת תביעת לשון הרע, לשם כך נדרש בית המשפט להכריע האם לפרסום הטוקבק היה משקל ומשמעות, או שמדובר בפרסום חסר ערך שכל בר דעת יכול להבחין כי מדובר בדברי הבל. לבתי...
קראו עוד
לשון הרע בבלוג ובפורום באינטרנט, מתי תוגש תביעה?
בבלוג אישי באינטרנט כל אדם פרטי רשאי להביע את דעותיו בחופשיות, ולכתוב ככל העולה על רוחו, כאשר ברוב המקרים הדבר נעשה ללא פיקוח. כך גם בתגובות בפורומים השונים ברשת. חוק איסור לשון הרע קובע אחריות למקרים שבהם פורסם תוכן כלשהו שיש בו לשון הרע, כלומר שהתוכן עלול לפגוע,...
לשון הרע בבלוג ובפורום
לשון הרע בוואטסאפ - מתי כדאי להגיש תביעת פיצויים?
האם עלבונות בוואטסאפ מהוווים עילה לתביעת לשון הרע? חוק איסור לשון הרע אינו עושה הפרדה בין הטכנולוגיות המתקדמות, עולם האינטרנט, וקובע כי גם פרסומים פוגעניים במסגרת קבוצות וואטסאפ, כמו הפצת סרטונים מיניים, מהווים פגיעה בפרטיות והוצאת לשון הרע. על פי הפסיקה, פרסומים...
קראו עוד
לשון הרע snapchat – האם ניתן להגיש תביעת לשון הרע על הודעות סנאפצ'ט?
סנאפצ'ט היא אפליקציה לשיתוף הודעות חפוזות באינטרנט, שבאמצעותה ניתן לשלוח תמונות לרשימה של אנשי קשר, להקליט קטעי וידאו ולהוסיף טקסט וציורים. השולח יכול לקבוע לכמה זמן יוכל מקבל ההודעה לראות את התמונה בין שנייה לעשר שניות. לאחר מכן ההודעה תיעלם מהמכשיר של מקבל...
קראו עוד